You are here:

Junior Marketing Analyst

Company
Wehkamp
Type
Starters Position
Location
Zwolle
Sector
Management
Required language
Dutch

Description

Over wehkamp

De ontwikkelingen in (online) retail gaan razendsnel. Daarom vinden we onszelf keer op keer opnieuw uit voor onze klant En dat al bijna 70 jaar!

We hebben meer dan 400.000 verschillende producten van meer dan 2.500 merken op het gebied van mode en wonen. Met dagelijks meer dan 600.000 bezoekers op onze website en app bedienen we 2,9 miljoen vaste klanten.

Elke dag zijn we er voor gezinnen in Nederland. Voor de bijna gezinnen en de uitgevlogen gezinnen. Voor de traditionele gezinnen en de samengestelde zinnen. Kortom, we zijn er voor elk  gezin, ongeacht de fase, samenstelling of afkomst. Met onze persoonlijke shopervaring, relevante collecties, inspirerende content en ongeëvenaarde service helpen wij hen dagelijks om alles uit hun leven te halen.

Een succesvol merk is een merk dat inspireert. En achter dit inspirerende merk staan ruim 900 betrokken collega’s in een transparante organisatie. Wehkamp heeft dan ook een open bedrijfscultuur waar veel ruimte is voor creativiteit, ontwikkeling en eigen inbreng.

Team HR is dé business partner voor alle people-gerelateerde topics in alle onderdelen van de organisatie. We leveren een essentiële bijdrage in de realisatie van de organisatiestrategie. We ontwerpen en leveren toonaangevende programma’s op het gebied van talentontwikkeling, engagement en recruitment.

We weten wat leeft in de organisatie en we maken het verschil met onze expertise en inzichten. We bieden relevante, pragmatische oplossingen en systemen om Leads zelf met hun teams succesvol te maken voor de korte en lange termijn.


Hoe maak jij het verschil

Wehkamp heeft als doel om de nummer één te worden in de hoofden en harten van alle gezinnen. Om dit te realiseren zullen we altijd precies moeten weten wie onze (potentiële) klanten zijn en hoe we ze het beste kunnen bedienen. Data staat hierbij centraal. Als marketing analist zorg je ervoor dat we met de juiste analyses de customer journey van onze klanten nog beter weten te begrijpen en kunnen voorspellen. 

Je vindt het uitdagend om inzichten te verwerven uit de enorme hoeveelheid beschikbare data. Je bent en blijft daarbij op de hoogte van de nieuwste analysetechnieken en weet die goed toe te passen. Uiteindelijk zul je jouw data gedreven inzichten helder, concreet en dus actionable vertalen naar stakeholders in het bedrijf om veranderingen en verbeteringen te kunnen realiseren. Zowel proactief als op aanvraag. Voor de hele organisatie is het van groot belang de klant en dynamiek van onze categorieën goed te begrijpen; jouw inzichten spelen daarbij een grote rol!

Als junior analist binnen onze afdeling, Marketing Analytics, ben je een belangrijk aanspreekpunt voor de collega’s die zich dagelijks bezighouden met onze productcategorieën. Je helpt ze inzicht te bieden in klanten, kanalen en promoties. Verder krijg je ruimte om je op verschillende aspecten van de customer journey te storten; van klanten acquisitie, kanaal- en device gebruik tot klantwaarde, loyaliteit en churn, maar ook het gedrag van onze klanten en consumenten binnen hun journey en de attributie van de verschillende online en offline mediakanalen. Je verzorgt analyses en dashboards, neemt deel in multidisciplinaire analyseteams en leert je collega’s binnen o.a. Marketing & Buying & Sales hoe beschikbare analyses te gebruiken en ondersteunt in het gebruik van visualisatie tools.

Je neemt verantwoordelijkheid voor het feit dat jouw inzichten en adviezen bijdragen aan het succes van de nummer één online retailer van Nederland. Dat vormt de motivatie die je nodig hebt om het beste uit jezelf en anderen te halen.


Wat breng je mee en wat zetten wij hier tegenover

Je beschikt minimaal over een afgeronde WO opleiding in de richting van bijvoorbeeld Marketing Analytics of Marketing Intelligence, Econometrie of Data Science.

  • Je hebt sterk ontwikkelde analytische capaciteiten.

  • Je hebt affiniteit met data.

  • Je bent communicatief vaardig en in staat om complexe analyses begrijpelijk actionable te presenteren. 

  • Kennis van analysetools als Databricks en Tableau is een pre. Google Analytics & Python, zijn daarbij ook belangrijk.

Om succesvol te zijn in deze functie werk je graag in teamverband, toon je ambitie en neem je op basis van jouw kennis het voortouw. Hierbij verlies je het praktische en commerciële nut niet uit het oog.


Wat bieden wij jou:

  • Een salaris o.b.v. niveau en werkervaring tussen de € 2.684,- en €3.544,- bruto o.b.v. een fulltime werkweek (38 uur);
  • Vakantietoeslag van 8,5%;
  • 25 vakantiedagen;
  • Thuiswerkvergoeding;
  • Winstdeling;
  • Eindejaarsuitkering;
  • Reiskostenvergoeding;
  • Hele gunstige pensioenregeling;
  • Elk jaar de mogelijkheid om te groeien binnen jouw salarisschaal;
  • Collectiviteitskorting op jouw zorgverzekering;
  • Personeelskorting op nagenoeg het gehele assortiment van Wehkamp

Wil je niet belanden op de grote stapel en door de recruitment molen? Neem contact op met het RUGCIC via cic@rug.nl. Na een voorselectie sturen we je CV gelijk door naar het management ipv recruitment.