Vraag aan een willekeurig persoon op straat wat zijn of haar hobby is en je krijgt bijna gegarandeerd een sport als antwoord. De drang om te presteren, het gevoel van samenhorigheid en de voldoening die je er uit haalt; allemaal zijn het stuk voor stuk redenen waarom sport zo ontzettend populair is. Maar wat zorgt er voor dat jij fan wordt van een voetbalclub? Waarom worden sporters gebruikt voor merken waar ze niets mee te maken hebben? Is het altijd een succes wanneer je meedoet in de sportindustrie?

Van 20 tot 24 April is het Sportmarketing Week op MARUG.nl. In deze week plaatsen we extra veel interviews, video’s en blogs en draait het allemaal om sportmarketing! Wat kun je komende week verwachten? We hebben onder meer interviews met TRES (dat vertelt over de rol van online marketing in sport), met PwC (Hoofdsponsor van de KNVB) en TripleDouble (Het grootste sportmarketing bedrijf van Nederland).

Zorg dus dat je MARUG.nl in de gaten houdt of like de pagina op Facebook zodat je de hele week op de hoogte blijft van de blogs die online komen!

Om je alvast wat op te warmen hebben we hieronder de nieuwste viral filmpjes van de twee grootste sportmerken op aarde. Beiden proberen de onderliggende krachten van sport op te wekken: Adidas speelt in op passie, Nike op doorzettingsvermogen. Bekijk het zelf!

Adidas

 

Nike