De MARUG werkt al jaren nauw samen met het Customer Insights Center (RUGCIC). Zij zijn verbonden met de Rijksuniversiteit Groningen en vormen, net als de MARUG, een brug tussen de universiteit en het bedrijfsleven. Naast de vele activiteiten waar het RUGCIC zich mee bezighoudt, geeft zij studenten ook de mogelijkheid om zich verder te ontwikkelen tijdens de studieperiode. Zo biedt het RUGCIC vooraanstaande stages aan. Deze stages worden sinds vorig jaar ook aangeboden op onze vacaturebank.

Extra werkervaring

Een succesvolle stage is precies waarmee jij je echt kunt onderscheiden van andere studenten in de zoektocht naar een baan na je studie. En waarom zou jij je ervaring niet willen verrijken bij een toonaangevend bedrijf?

Wat houdt het in?

Het RUGCIC biedt voortdurend stageplekken bij topbedrijven aan, waarvoor niet via de reguliere kanalen wordt geworven.  Dit betekent dat je niet op een stapel terechtkomt, maar dat je echt een grote kans maakt! Zodra een bedrijf iets in jou ziet, wordt er rechtstreeks contact met jou opgenomen voor een persoonlijk sollicitatiegesprek. Geïnteresseerd? Wacht dan niet langer en grijp nu je kans! Vaak zijn deze stages flexibel en op maat te maken wat betreft aantal werkdagen per week, de locatie en het onderwerp, mits je aan de volgende voorwaarden voldoet:

Wie zoeken we?

Om in aanmerking te komen voor deze stages dien je over een bovengemiddeld organisatietalent te beschikken. Daarnaast wordt er van je verwacht dat je een groot verantwoordelijkheidsgevoel hebt en dat je je afspraken nakomt. Ook dien je in je 3e jaar van je bachelor of master te zitten.

Een aantal stages uitgelicht

Zoals gezegd worden er tal van stages aangeboden vanuit het RUGCIC op de vacaturebank. Om een impressie te geven zal ik er drie uitlichten. Alle stages zijn te vinden op de vacaturebank

Ahold

Bij Ahold Delhaize werken 375.000 collega’s, die in 11 verschillende landen elke week 50 miljoen klanten bedienen. In alle sterke, lokale merken zit veel kennis, ervaring en slagkracht. Het is de ambitie van Ahold Delhaize om de klanten, de medewerkers en de lokale gemeenschap iedere dag nieuwe inspiratie te bieden en het leven voor iedereen net iets makkelijker, gezonder en betaalbaarder te maken. Om de koppositie te versterken hebben ze de beste mensen nodig. Wat kun jij bijdragen aan deze ambitie?

Ahold is per direct op zoek naar een student die gedurende enkele maanden onderzoek wil doen naar het effect van sociale beïnvloeding: klanten die de bezorgauto's zien rondrijden zullen aan de hand daarvan mogelijk ook (meer) willen bestellen. Hoe kan Ahold hier beter op inspelen?

Vodafone

Als internationale marktleider op het gebied van mobiele telefonie wil Vodafone wereldwijd de 404 miljoen klanten de beste dienstverlening geven en hier ook bekend om staan. Ze willen zichzelf voortdurend verbeteren en daar hebben ze de beste mensen voor nodig.

Stel zelf de inhoud van jouw eigen unieke eigen stage samen bij Vodafone Nederland in Amsterdam en ga aan de slag wanneer jij dat wilt met een marketingonderwerp waarvan jij kunt overtuigen dat het toegevoegde waarde heeft in de telecom. Gedetailleerde informatie over stages en werk vind je op de Vodafone website, maar solliciteer vooral via de MARUG als je de meer kans wilt maken! Je toont binnen deze stage verantwoordelijkheidsgevoel (voor klanten), je wilt nieuwe dingen uitvoeren (innoveren), bent ambitieus (competitief ingesteld), kunt plannen en organiseren (ook snel), communiceert helder (legt iets ingewikkelds simpel uit),  komt je afspraken na (bent eerlijk) en staat stevig in je schoenen. Deze stage is toegankelijk voor diverse studierichtingen en voor bachelor- en masterstudenten.

Univé

Univé is een coöperatieve vereniging en biedt als totaaldienstverlener naast brand-, schade- en zorgverzekeringen ook levensverzekeringen en hypotheken aan, voor zowel particuliere als zakelijke klanten.

De afdeling Marketing Intelligence van Univé heeft een team met vijf Marketing Intelligence specialisten die dagelijks bezig zijn met de ondersteuning van campagnes, het bieden van inzichten en het toepassen van analyses ter ontwikkeling van de klantbehoefte. Deze specialisten werken vanuit Zwolle en Assen. Univé zit in een transitie van productgedreven naar klantgedreven en heeft de wens om meer inzicht te krijgen in de klantbehoeften en in de manieren om dit te stimuleren. Om het data-scientist niveau verder te ontwikkelen, zijn ze op zoek naar een stagiair(e) die een uitdaging ziet in het ‘vertellen van het verhaal uit Univé-data’. Hierbij zijn onderdelen zoals het verkrijgen en de interpretatie van data, het ontdekken van patronen uit data en het aantrekkelijk uitleggen van bevindingen aan de doelgroep belangrijk. Univé maakt gebruik van verschillende tools voor data-analyse. Univé is op zoek naar iemand die het uitdagend vindt om kennis te delen op het gebied van data-analyse ter invulling van vraagstukken waarbij je professioneel leert werken met SQL, statistische analyses en R. Ze zijn op zoek naar iemand die de theorie kan omzetten in de praktijk en in teamverband zijn/haar kennis kan uitdragen.

Interesse? Neem dan contact op met Martijn Diekmann via extern@marug.nl of 06-53910577.