Nu de stof van de keiweek weer een beetje is overgewaaid en de nieuwe studenten langzaamaan hun draai vinden in het bruisende Groningen, is het ook tijd voor de MARUG om aan het nieuwe jaar te starten. Met een nieuw bestuur en de bij behorende beleidsplannen heeft de MARUG heel wat in petto voor dit jaar!

Ook op onlinegebied staan we natuurlijk niet stil en gaat er het een en ander veranderen. Met een vers Media Team (welke nog versterking zoekt) zal er ook dit jaar veel content geproduceerd worden in de vorm van blogs, video’s, aftermovies, interviews en meer. Even een kort overzicht van wat je kunt verwachten.

1.         Nieuwe blogdagen, dinsdag en donderdag!

We vingen geluiden op dat 3 blogs per week toch erg veel was. Een overload aan content die door menig student half slapend tijdens college werd doorgescrold. Vandaar dat we besloten hebben de blogs van maandag en vrijdag (maandag is toch een verloren dag, en vrijdag zit je met je hoofd al bij andere dingen) te verplaatsen naar dinsdag en donderdag. Dit betekent ook dat de woensdagblog komt te vervallen. Door het plaatsen van 2 blogs per week hopen met we de kwaliteit en interesse hoog te houden.

2.         Meer dynamische content

Naast de standaard blogs willen we meer ruimte creëren voor dynamische en interactieve content. Statische blogs zijn sterk in het even afleiden van de lezer met een lekkere kop koffie erbij, maar in het huidige digitale tijdperk waar alles snel moet en gaat kunnen video’s natuurlijk niet ontbreken. Vandaar dat we om de week op vrijdag, zodat je lekker het weekend in kunt gaan, een dynamisch item plaatsen. Dit kan van alles zijn, maar denk bijvoorbeeld aan een interview, infographic, animatie of video.

3.         Engelse blogs

Vorig jaar werden er al af en toe Engelse blogs gepubliceerd maar zat er nog niet echt structuur in. Dit jaar willen we dat beter aanpakken, en stellen we voor het eerste semester als doel om 1 keer per maand een Engelse blog te plaatsen. Afgaande op de behoefte kan dit natuurlijk altijd meer worden en houden we de internationale studenten toch betrokken bij de MARUG (en Nederlandse natuurlijk ook).

4. Themaweken

Afgelopen jaar zijn voor het eerst de themaweken ingevoerd. Een week waarin een marketingonderwerp centraal staat en gedurende de hele week artikelen, interviews en video’s verschijnen over dat onderwerp. Ook dit jaar gaan we door met de themaweken, waarin we nog meer leuke bedrijven en partners gaan proberen te interviewen!    

Naast al dit mediageweld zijn we natuurlijk ook nog gewoon aanwezig op evenementen voor foto’s en video en komen er weer heel wat leuke aftermovies en themabekendmakingen uit onze hoge hoed.  Ook hopen we jullie allen weer op de borrel te zien donderdag om samen het licht uit te mogen doen!