Met het mooie weer van de afgelopen week, hebben we allemaal alleen nog maar meer zin in de zomer. Daarom staan de filmpjes van deze week allemaal in het teken van zon,  zee, natuur en party’s. Ga maar lekker achterover leunen en bekijk de viral van deze week.

 

The worst instagram account ever

In het filmpje maak je kennis met Rúnar Jónsson. Rúnar is de man achter het slechtste Instagram-account ooit! Hij woont in IJsland en houdt ervan om foto’s te maken. Het enige probleem is, dat het vaak in IJsland zo donker is dat hij geen beste foto’s maakt. Zelfs de vrouw van Rúnar vindt de foto’s die Rúnar op zijn Instagram zet verschrikkelijk. Dat de foto’s van de beste man zo slecht van kwaliteit zijn, komt echter niet alleen door de weersomstandigheden in IJsland. Ook zijn verouderde smartphone schiet hier duidelijk in te kort. Zie hieronder hoe Samsung hier een oplossing voor heeft.

 

The live young philosophy

The live young philosophy is de opvolger van de internethit de dansende baby’s. Deze commercial speelt zich af in Baby Bay. De baby’s maken hier de dienst uit en in de commercial is te zien dat zij de hoge golven trotseren en met z’n allen chillen op het strand. De surfer in het verhaal heeft geen idee waar hij is beland en kijkt dan ook zijn ogen uit. Iedereen heeft energie in zijn of haar lichaam en dat is dan ook de boodschap van de commercial. Het is belangrijk om genoeg water te drinken om ons energie level op pijl te houden. En juist daarom is dit een super creatieve en geniale advertentie van Evian!

 

Soundboks – The loudest battery powered speaker

De Soundboks is een ware hit op kickstarter. De drie studenten promoten in het filmpje hun ideale Soundboks. Na maanden van testen en vernieuwen, noemen ze het eindresultaat perfect. De studenten weten namelijk, als ware festivalgangers, wat de beste eigenschappen moeten zijn van dit soort geluidssystemen. Dit is waarom ze de Soundboks hebben ontwikkeld. In het filmpje zie je niet alleen het proces om de Sounboks te maken, ook zie je dat de jongens hem testen en hoe andere mensen op de boks reageren. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik zou na het zien van dit promotiefilmpje zeker m’n eigen Soundboks willen!

 

The Grolsch radler exist

Na Amstel en Bavaria promoot nu ook Grolsch hun radler 0.0 met de campagne  “Grolsch radler exist”. Grolsch laat in het filmpje werknemers zien die net klaar zijn met hun werkdag. Deze werknemers verlaten het gebouw doormiddel van een glijbaan en onderaan de glijbaan staat de radler 0.0 en de muziek op hun te wachten. Één groot feest dus. Met de slogan: “Nu begint je dag pas echt”, wil Grolsch duidelijk maken dat na je werk er genoeg tijd is om van het leven te genieten en dus je alle tijd hebt om een lekker biertje te nuttigen. Met deze actie kunnen bedrijven de Grolsch radler exists winnen door op te geven waarom juist zij hem het meeste verdienen. Zie hieronder hoe blij de werknemers worden van het Grolsch radler exist pakket.

 

De Ouderen van tegenwoordig

Tele2 heeft na de samenwerking met Lil Kleine en Ronnie Flex opnieuw een beroemde act gestrikt voor de huidige campagne. Dit keer zijn de rappers niet te zien als goden, maar als hippe bejaarden. De Jeugd van Tegenwoordig heeft ook voor de muziek in de commercial gezorgd. De boodschap die Tele2 hiermee wil overbrengen is dat de ouderen van tegenwoordig, de jeugd van tegenwoordig zijn. Het dataverbruik is voor iedereen, jong en oud. Het is voor het eerst dat de Jeugd van Tegenwoordig te zien is in een commercial en zij zagen dit dan ook als uitgelezen kans er een feestje van te maken. Hieronder zie je hoe de samenwerking met de Jeugd van Tegenwoordig leidt tot een hysterische maar vooral hilarische commercial.