De carrièreweek is voorbij en langzaam begint het tot ons door te dringen dat de tentamens steeds dichterbij komen. Maar, we hebben nog even de tijd en om vooral niet in de stress te schieten, hebben we weer een aantal leuke commercials van de afgelopen tijd voor jullie op een rijtje gezet.

James Corden als Spice Girl

Iets meer dan een jaar geleden werd Apple Music geïntroduceerd. Hiermee is Apple onder andere de concurrentie aangegaan met ‘s werelds grootste muziek streamingdienst Spotify. Wanneer je je bedenkt dat Spotify inmiddels alweer 8 jaar bestaat, kun je niet ontkennen dat Apple behoorlijk laat was met de introductie van haar eigen streamingdienst. En dat terwijl we van Apple gewend zijn, dat zij altijd mijlenver voorloopt op haar concurrenten. Sterke campagnes en een exclusief aanbod moeten de achterstand gaan inhalen. Deze commercial met James Corden gaat daar naar mijn idee zeker aan bijdragen. Net als de aankoop van de exclusieve uitzendrechten van Carpool Karaoke trouwens.  Want eerlijk is eerlijk, daar zou je toch bijna een Apple music abonnement voor over hebben?  

Asus: Don’t be a douche!

James Corden blijkt niet de enige met een levendige fantasie. Deze commercial voor de Asus ZenFone 3 is ontstaan door enkele New Yorkers te vragen naar hun ideeën voor een nieuw reclamefilmpje. De gedachte hierachter? Met de nieuwe ZenFone kun je alles worden wat je wilt, zelfs een filmproducent. En als Ronaldo, de aliens en de dinosauriër je nou niet helemaal hebben weten te overtuigen, dan volgt gelukkig nog de slotzin. ‘Just buy it. Don’t be a douche!’.

Tecate: Trump’s border wall, maar dan anders...

Tijdens de commercial break van het eerste presidentiële debat tussen Trump en Clinton afgelopen 26 september, kregen zo’n 100 miljoen kijkers deze commercial van het Mexicaanse biermerk Tecate te zien. Het is een briljante reactie op de border wall die Trump wil bouwen op de grens tussen Mexico en de Verenigde Staten. Deze muur moet volgens Trump het immigratieprobleem van de Verenigde Staten gaan oplossen. Tecate, dat overigens een dochterbedrijf is van Heineken, ziet deze muur liever als ‘a wall that brings us together’.

Adobe: Secret Agent

In de nieuwe commercial van Adobe Marketing Cloud, wordt ijzersterk benadrukt hoe belangrijk het is om verschillende communicatiekanalen met elkaar te integreren. Zelfs een succesvol geheim agent kan namelijk geen slechte customer experience overwinnen. En oké, ik ben zeker geen James Bond, maar in de kern van de commercial kan ik me zeker herkennen.

"We wanted to show that all the bad guys in the world couldn't defeat a secret agent, but a bad customer experience could."

Emirates: Do you want to meet my co-pilot?

En tot slot een nieuwe commercial van vliegtuigmaatschappij Emirates, waarin Jennifer Aniston voor de tweede keer te zien is. In de mini-film raakt Jennifer aan de praat met de kleine Cooper, die ervan droomt om piloot te worden. In tegenstelling tot de eerste commercial, waarin vooral gefocust werd op de luxe van eerste klas vliegen, wordt nu duidelijk dat ook degene die tweede klas vliegt, niets te kort komt aan boord van de Emirates A380. Cooper is ontzettend aandoenlijk en ook dit keer kan bijna niemand de charmes van Jennifer weerstaan. Oh, ik hoop toch zo dat ik er ook zo uit zie op mijn 47ste.