Ook dit jaar was het een groot succes: het speciale MARUG Plus evenement georganiseerd door RUGCIC.

Afgelopen jaar organiseerde Jelle Bouma van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen opnieuw zo’n middag, op donderdag 19 november inclusief diner in Putten. MARUG Plussers konden eenmalig gratis deelnemen. Het onderwerp van het seminar dit jaar was Unstructured data analysis. Hier onder lees je meer over dit thema. 

Waarom begrijpen we onze klanten nog steeds niet helemaal?

Dat komt vaak doordat we maar een deel van de beschikbare data over onze klanten interpreteren. Want we analyseren steeds meer data, maar biedt dit wel een compleet beeld van klanten en hun gedrag?
Vooral ongestructureerde data over klanten wordt nog vaak beschouwd als een 'black box', maar is dat niet. Zouden we social media data, dus bijvoorbeeld tweet-teksten niet effectiever kunnen koppelen en daarmee de beïnvloeding van klanten onderling beter in kaart kunnen brengen? Met als doel om ze gerichtere aanbiedingen te kunnen doen, zodat ze minder spam krijgen die ze toch irrelevant vinden gezien de individuele voorkeuren en gedrag?
Op dit seminar laat prof. dr. Jaap Wieringa de nieuwste inzichten zien rondom big data analyses, waarbij gestructureerde en ongestructureerde data worden gecombineerd om samen klantgedrag beter te kunnen begrijpen en voorspellen. Vervolgens zullen diverse praktijksprekers waaronder MetrixLab aangeven wat zij hiermee realiseren in de praktijk.

Interesse?

Het aankomende RUGCIC Seminar vindt plaats op donderdag 3 november 2016. Meer over het programma en het thema van dit seminar vindt je op de site van het Customer Insights Center

Hieronder een sfeerimpressie van het seminar van afgelopen jaar.