Heb jij een internationale mindset en ben je geïnteresseerd in advertising? Dan is Commercial Night de juiste commissie voor jou! Neem voor meer informatie contact op met Britt Piket via intern@marug.nl. De sollicitatiedeadline in 16 november!

Algemene informatie || Functies || Huidige commissie || Interesse?

Algemene informatie

De MARUG Commercial Night is een evenement dat focust op internationale studenten maar dat uiteraard ook toegankelijk is voor Nederlandse studenten. Dit evenement licht online advertising en televisie commercials uit, oftewel marketing in haar meest pure vorm. De avond zal bestaan uit een paar lezingen en open disucssie gerelateerd aan het thema van de avond, dit allemaal gepresenteerd in een multimedia setting.

Het doel van dit evenement is om studenten in te lichten over veranderingen en ontwikkelingen in de televisie en online advertenties, recente trends en psychologische triggers. Het is niet overbodig te noemen dat de bedrijven interessante inzichten in zowel hun eigen branding methodes als uitdagingen hiervan toelichten. Dit is dan ook de ultieme gelegenheid om de allernieuwste kennis uit de bedrijfswereld te vergaren. De deelnemers hebben gelegenheid om een interactieve discussie te houden met de sprekers of vragen te stellen.

This years' theme was: The epidemic of Sharing – Spreading the message with Viral Advertising

Als onderdeel van de Commercial Night commissie organiseer je samen met nog drie enthousiaste studenten een avond met lezingen en entertainment gerelateerd aan online adverteren en tv commercials. De commissie bestaat uit vier studenten, waarvan drie internationals, en het evenement richt zich op een groep van zo'n 40 studenten. De commissie geeft je de kans om internationale studenten meer inzicht te bieden in de wereld van marketing.

  • Aantal commissieleden: 4
  • Sollicitatiedeadline: 16 november
  • Duur: november t/m mei
  • Werkdruk: 6 uur per week
  • Toegankelijk voor zowel Nederlandse als internationale studenten

Functies

Voorzitter
Als voorzitter onderhoud je de contacten met het MARUG Bestuur. Je bent verantwoordelijk voor het coördineren, motiveren en ondersteunen van het team tijdens het gehele traject naar het evenement toe. Daarvoor is belangrijk dat elk commissielid al aan het begin precies weet wat er van hem of haar verwacht wordt. Verder vallen onder deze functie ook een aantal operationele zaken, zoals het plannen van de vergaderingen met de gehele commissie en het regelen van allerlei bijkomstige zaken. Daarnaast is het natuurlijk van belang dat er een goede sfeer binnen de commissie heerst. Tot slot ben jij degene die een algemeen plan van aanpak en een aansluitende planning moet opstellen en ben je ook verantwoordelijk voor het bewaken van de voortgang hiervan.

Dagorganisatie & penningmeester
De taak behorende bij de functie dagorganisatie (DO) is het regelen van alle taken die samenhangen met de dag waarop het evenement plaatsvindt. Hiertoe behoren het regelen van de locatie, de contacten onderhouden met deze locatie en onderhandelen over de prijzen, catering en aankleding. Tevens is het de bedoeling dat je een draaiboek samenstelt waarin tot op de detail wordt aangegeven wat op welk moment gebeurt en welke personen daar zorg voor moeten dragen. Eveneens moeten er draaiboeken voor de bedrijven en de locaties worden gemaakt. Naast deze zaken zijn er nog diverse andere verantwoordelijkheden waar je mee te maken zal krijgen, zoals het voorzien in de juiste apparatuur en het verzorgen van de catering.
De functie penningmeester is er uiteraard om de administratie bij te houden, maar ook om de begroting op te stellen, te checken en up-to-date te houden. Verder moet de penningmeester financiële verantwoording afleggen naar het MARUG bestuur en moet deze subsidies regelen.

Thematiek & sprekers
De functie thematiek & sprekers houdt in dat je het thema van de dag bepaalt en verder ontwikkelt. Als het thema eenmaal vast staat ga je aan de slag met het benaderen van geschikte sprekers. Je onderhoudt de contacten met hen en zoekt samen met hen naar een geschikte invulling van de lezing. Wanneer de invulling van alle sprekers bekend is, wordt het tijd om de opzet van de dag en de dagplanning vast te stellen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het notuleren tijdens vergaderingen. 

PR & Promotie
De PR & Promotie gaat samen met functie thematiek aan de slag om het logo en de slogan te ontwerpen en te ontwikkelen. Het is een functie waarin je je creativiteit kwijt kunt. In overleg met de rest van de commissie stel je een beleid op over wat je wilt uitstralen en hoe je dit, op een uiteraard opvallende wijze, wil doen. Denk aan posters, advertenties en flyers. 

Commissie afgelopen editie Commercial Night

Voorzitter: Jeroen Oosterveld
Thematiek & Sprekers: Joost Hoekstra
Dagorganisatie & Penningmeester: Johann Lagemann
PR & Promotie: Nicolò Ventura

V.l.n.r.: Joost, Nicolò, Jeroen, Johann

Interesse?

Voor meer informatie over de commissie en de verschillende functies kun je contact opnemen met Britt Piket via intern@marug.nl of 050-3637014. Daarnaast kun je ook altijd langskomen op het hok: WSN 5414, room 0032.