Algemene informatie || Functies || Huidige commissie || Interesse? 

Algemene informatie

De MARUG International Marketing Experience biedt enthousiaste studenten (Nederlands en Internationaal) de kans om op reis te gaan met +/- 30 mede-studenten naar een interessante stad binnen Europa. Het doel van deze reis is om Marketing gerelateerd onderzoek te doen en te leren over de culturele verschillen tussen het bezochte land en Nederland. Tijdens de IME zullen de studenten werken aan casussen en zullen ze bedrijven, universiteiten en wellicht de Nederlandse ambassade bezoeken. Om goed voorbereid te zijn op deze reis zal er in de weken voor het vertrek een op het thema gericht voortraject plaatsvinden. De IME bezocht de afgelopen jaren Barcelona, Praag, Istanbul, Rome, Helsinki en Boekarest. 

 

"De International Marketing Experience is naast een geweldig mooie reis ook de ideale commissie om ervaring op te doen in de internationale marketingwereld!"
- Marcella Vermeij (Voorzitter IME 2011-2012)

 

Als IME commissie zet je je gedurende driekwart jaar in voor het organiseren van een geweldige reis. Allereerst zal er een Europese hoofdstad en thema worden gekozen, waarna er begonnen kan worden met het organiseren van de tiendaagse reis. Daarnaast zal er een voortraject van 7 weken in elkaar worden gezet, moeten er bedrijven benaderd worden voor bedrijfsbezoeken en is er iemand verantwoordelijk voor het invullen van de resterende dagen.

Aan het einde van de rit heb je samen met je commissiegenoten een mooie reis georganiseerd voor +/- 30 studenten. Je bent naar een mooie stad geweest en hebt dankzij het voortraject en de reis veel kennis over marketing vergaard. Ook heb je jouw functie specifieke capaciteiten verbeterd. Al met al een mooie aanvulling aan je studie en je cv.

  • Aantal commissieleden: 5
  • Sollicitatiedeadline: half september
  • Duur: september t/m april
  • Werkdruk: 10-12 uur per week

 

Functies

Voorzitter
Als voorzitter onderhoud je de contacten met het MARUG Bestuur. Je bent verantwoordelijk voor het coördineren, motiveren en ondersteunen van het team tijdens het gehele traject naar het evenement toe. Daarvoor is belangrijk dat elk commissielid al aan het begin precies weet wat er van hem of haar verwacht wordt. Verder vallen onder deze functie ook een aantal operationele zaken, zoals het plannen van de vergaderingen met de gehele commissie en het regelen van allerlei bijkomstige zaken. Daarnaast is het natuurlijk van belang dat er een goede sfeer binnen de commissie heerst. Tot slot ben jij degene die een algemeen plan van aanpak en een aansluitende planning moet opstellen en ben je ook verantwoordelijk voor het bewaken van de voortgang hiervan.

Externe betrekkingen
Gedurende de reis, zal de gehele groep verschillende bedrijven bezoeken om daar presentaties bij te wonen en cases te maken. Als extern ben je verantwoordelijk om deze bedrijven te werven. Vervolgens handel je als extern alle contacten met de diverse bedrijven af. Van groot belang is tevens dat alle contractuele afspraken worden nagekomen. Bij deze functie kom je veelvuldig in contact met buitenlandse bedrijven, hiertoe is een vlotte babbel (in het engels) en doorzettingsvermogen onontbeerlijk. Binnen deze functie heb je veel contact met de Externe Betrekkingen van het Bestuur, die je tips kan geven welke bedrijven je kunt benaderen en hoe je dit het beste kan aanpakken. Deze functie kan relatief behoorlijk tijdrovend zijn; het is een uitdaging om bedrijven te benaderen en te overtuigen van de waarde van je evenement!

Thematiek & sprekers
De functie thematiek & sprekers houdt in dat je het thema van de reis bepaalt en verder ontwikkelt. Als het thema eenmaal vast staat ga je aan de slag met het benaderen van geschikte sprekers voor het voortraject. Gedurende 7 weken voor de reis, komt de groep wekelijks samen om presentaties bij te wonen en verschillende cases te maken. Voor de gehele invulling van deze avonden ben je als sprekers en thematiek verantwoordelijk. Je onderhoudt de contacten met de verschillende sprekers en zoekt samen met hen naar een geschikte invulling.

PR & Promotie
De functie PR & Promotie is een functie waarin je je creativiteit kwijt kunt. In overleg met de rest van de commissie stel je allereerst een beleid op over wat je wilt uitstralen en hoe je dit, op een uiteraard opvallende wijze, wilt doen. De PR & Promotie gaat samen met de functionaris thematiek en sprekers aan de slag om het logo en de slogan te ontwerpen en te ontwikkelen voor de IME. Binnen deze functie zul je je verder onder meer bezig houden met de website, posters, advertenties en flyers. Ook onderhoud je contacten met de drukker.

Weekorganisatie
De taak van de functie weekorganisatie is, kort gezegd, het regelen van alle taken die samenhangen met de week waarin de reis plaatsvindt. Hiertoe behoren het regelen van het vervoer, de slaapplaats, het samenstellen van een gedetailleerd draaiboek voor de commissie, bedrijven en de locatie, het voorzien van apparatuur en het verzorgen van de catering. Daarnaast ben je ook verantwoordelijk voor het invullen van het weekprogramma. Er is naast het bezoeken van bedrijven namelijk ook tijd voor culturele activiteiten. Als weekorganisatie heb je de mogelijkheid om verschillende leuke activiteiten voor de gehele groep te organiseren.

Huidige commissie

De huidige IME commissie is als volgt samengesteld:

Voorzitter: Daan de Weger
Externe betrekkingen: Niki Gerards
Thematiek & Sprekers: Victor Laan
Weekorganisatie: Julia Weekenstroo
PR & Promotie: Femke Sougé

V.l.n.r.: Victor, Niki, Femke, Daan, Julia

Interesse?

Voor meer informatie over deze of andere commissies of de verschillende functies, kun je contact opnemen met Britt Piket via intern@marug.nl of 050-3637014. Natuurlijk kun je ook altijd even langskomen op het WSN 5414, kamer 0032.