Algemene informatie || Functies || Interesse?

Algemene informatie

De Nationale Marketing Strijd is het grootste marketing evenement voor universitaire studenten van de Marketing Associatie Nederland (M.A.N.). Het evenement is gericht op studenten van Nederlandse topuniversiteiten in de laatste fase van hun studie die affiniteit hebben met marketing. De Nationale Marketing Strijd is uniek, omdat het de interactiviteit tussen bedrijven en studenten als uitgangspunt heeft. De bedrijven krijgen de kans om studenten "in actie" te zien met real-life cases in teams met andere studenten die ze nog niet kennen. Dit kan zijn tijdens de door onze partners georganiseerde inhousedagen voorafgaand aan de Nationale Marketing Strijd, maar ook gedurende één van de cases tijdens de finaledagen in Utrecht. Kijk voor meer informatie op de website van de Nationale Marketing Strijd.

 

De Nationale Marketing Strijd is een initiatief van de Marketing Associatie Nederland (M.A.N.), een overkoepelend overlegorgaan van vijf marketingassociaties in Nederland. Elk jaar rouleert de organisatie van het evenement van locatie tussen de verschillende aangesloten steden: Tilburg (Asset|Marketing), Maastricht (Scope|3MA), Amsterdam (MAA), Rotterdam (MAEUR) en Groningen (MARUG). De Nationale Marketing Strijd 2018 zal worden georganiseerd door een bestuur dat aangesteld is in Groningen.

Als Nationale Marketing Strijd Bestuur ben je met zes studenten gedurende bijna een jaar bezig met het organiseren van dit meerdaags evenement. Elke dag ben je een paar uur bezig met je functie, gemiddeld 20 à 25 uur per week. De zwaartepunten liggen verschillend per functie, elke functie kent een eigen piek in de hoeveelheid tijd dat je ermee bezig bent.

Tijdens je bestuursjaar doe je veel praktijkervaring op in het organiseren van een landelijk evenement, staat je persoonlijke ontwikkeling centraal en bouw je aan je toekomst. Je zal regelmatig contact hebben met bedrijven, de marketingassociaties in verschillende studentensteden, en natuurlijk de studenten waardoor je je professionele netwerk vergroot.

  • Aantal bestuursleden: 7
  • Sollicitatiedeadline: 19 april (voorzitter), 9 mei (overige functies)
  • Duur: juni t/m februari
  • Werkdruk: parttime, ongeveer 25 uur per week

Functies

Voorzitter
Als voorzitter onderhoud je de contacten met de Raad van Toezicht die bestaat uit het M.A.N. Bestuur en oud NMS bestuursleden. Je bent verantwoordelijk voor het coördineren, motiveren en ondersteunen van het team tijdens het gehele traject naar de evenementen toe. Daarvoor is belangrijk dat elk bestuurslid al aan het begin precies weet wat er van hem of haar verwacht wordt. Verder vallen onder deze functie ook een aantal operationele zaken, zoals het plannen van de vergaderingen met het gehele bestuur en de Raad van Toezicht en het regelen van allerlei bijkomstige zaken. Daarnaast is het natuurlijk van belang dat er een goede sfeer binnen het bestuur heerst en ben je het aanspreekpunt voor de rest van het bestuur. Tot slot ben jij degene die een algemeen plan van aanpak en een aansluitende planning moet opstellen en ben je ook verantwoordelijk voor het bewaken van de voortgang hiervan.

Penningmeester & Secretaris
De penningmeester is verantwoordelijk voor het opstellen van de begroting, het overzicht houden van de balans en het bijhouden van de betalingen. Aan het begin van je bestuursjaar maak je een beginbegroting en het is daarnaast belangrijk om gedurende het jaar een goede kennis te hebben van de financiële situatie, zodat je kunt inschatten welke operationele zaken je als bestuur wel en niet kunt uitvoeren. Als secretaris ben je dé contactpersoon voor de studenten en daarnaast ben je bezig met de inschrijvingen, selectie, indelingen en de notulen van vergaderingen.

Externe Betrekkingen
De belangrijkste taak van de externe betrekkingen is het werven van alle bedrijven voor zowel de inhousedagen als de finaledagen. De extern handelt alle contact met de diverse bedrijven af. Van groot belang is tevens dat alle contractuele afspraken worden nagekomen. Bij deze functie kom je veelvuldig in contact met bedrijven, hiertoe is een vlotte babbel en doorzettingsvermogen onontbeerlijk. Deze functie kan behoorlijk tijdrovend zijn; het is een uitdaging om bedrijven te benaderen en te overtuigen van de waarde van je evenement.

Marketing Coördinator
Als marketing coördinator houd je je bezig met de naamsbekendheid en algemene promotie van de Nationale Marketing Strijd onder studenten en de pers. Hierbij is het belangrijk om zoveel mogelijk studenten te bereiken en daarom is samenwerking met de besturen van de lokale Marketing Associaties erg belangrijk. Het is een functie waarin je je creativiteit kwijt kan.

Dag Coördinator
Eén van de taken van de dag coördinator is het vinden van en onderhandelen met de locatie. Je onderhandelt over prijzen, hotelkamers, lunches, aankleding, etc. Uiteindelijk ben je verantwoordelijk voor alles wat met de dagen te maken heeft. Tevens is het de bedoeling dat je een gedetailleerd draaiboek samenstelt waarin tot op de detail wordt aangegeven wat op welk moment gebeurt en welke personen daar zorg voor moeten dragen.

Huidig bestuur

Het Nationale Marketing Strijd Bestuur 2018 is als volgt samengesteld:

Voorzitter: Daan de Weger
Penningmeester & Secretaris: Charlotte Deurvorst
Externe Betrekkingen: Julian Lo
Externe Betrekkingen: Thomas Louter
Externe Betrekkingen: Meinhardt Draaijer
Marketing Coördinator: Lisanne Venema
Dag Coördinator: Emma Braams


V.l.n.r. achter: Julian, Meinhardt, Daan, Thomas. V.l.n.r. voor: Emma, Lisanne, Charlotte

Interesse?

Voor meer informatie over deze of andere commissies of de verschillende functies, kun je contact opnemen met Britt Piket via intern@marug.nl of 050-3637342. Natuurlijk kun je ook altijd even langskomen op het WSN 5414, kamer 0032.