SPSS Cursus || Online Business Course || Cursus R || InDesign & Photoshop Cursus

Alle MARUG cursussen zijn alleen toegankelijk voor MARUG leden. Nog geen MARUG lid? Schrijf je dan nu in bij de MARUG.

Vanaf het academisch jaar 2014-2015 biedt de MARUG haar leden verschillende cursussen aan. Deze kunnen jou helpen je academische vaardigheden te verbeteren. De vier cursussen, met verschillende onderwerpen en lengtes vullen de stof van de reguliere vakken aan en verbreden je kennis. Ook in het academisch jaar 2017-2018 biedt de MARUG weer cursussen aan. Kijk hieronder voor het aanbod!

MARUG SPSS Cursus - Blok 1 

Ook dit jaar organiseert de MARUG weer de MARUG SPSS Cursus. Tijdens deze cursus leer je basis SPSS vaardigheden van docente Elly Jannink. Doordat de groep uit maximaal 20 studenten zal bestaan, kan zij jullie een optimale persoonlijke begeleiding geven. De cursus is volledig verzorgd inclusief cursusmateriaal. Aan het einde van de cursus ga je naar huis met SPSS certificaat en kan je vol vertrouwen aan de slag met bijvoorbeeld je scriptie!

De SPSS cursus is een basis cursus geschikt voor iedere student die zijn vaardigheden wil uitbreiden of opfrissen. Tijdens de cursus zal je opdrachten krijgen over de verschillende facetten van het SPSS programma. De SPSS cursus wordt dit jaar in het Engels aangeboden.

De volgende onderwerpen zullen behandeld worden:
1. Inleiding
2. Data analyse
3. Definiëren van variabelen  (o.a. types, missing value, meetniveau)
4. Bewerken van variabelen en gegevens (o.a. recode, compute variable, date and time wizard, count values within cases, select cases, split file)
5. Statistiek (t-test, Mann-Whitney U-test, Wilcoxon signed rank test, One-Way ANOVA, Kruistabel, Chi2-toets, Pearson correlatie, Spearman rangcorrelatie, regressive)
6. Draaitabellen
7. Het maken en bewerken van grafieken
8. Resultaten opnemen in een report
9. Inlezen van bestaande gegevens

De cursus werd op de volgende data gegeven:
vrijdag 8/9 van 11:00-14:00 in zaal 5415.0032
maandag 11/9 van 17:00-20:00 in zaal 5415.0042
vrijdag 15/9 van 15:00-18:00 in zaal 5415.0042

MARUG Online Business Course - Blok 2

Schrijf je nu hier in!

Dit jaar zijn de Online Business Course en de Online Business Assessment wederom samengevoegd tot één cursus. Tijdens deze cursus zal je over verschillende facetten van de online business en bijbehorende marketing tools leren. Gedurende de cursus zal je zowel uitgebreide theoretische kennis als praktijkervaring op doen. Bovendien zal je drie examens afleggen waarmee de volgende certificaten zijn te verdienen:

- Google Analytics Individual Qualification 
- Google AdWords Fundamentals
- Fact Based Marketing

Met de huidige opkomende digitale economie zijn deze certificaten onmisbaar voor jouw toekomstige carrière en cv. Mis deze kans dus niet! Binnen 8 lessen kan je al deze officiële Google certificaten in huis hebben voor een bijzonder lage prijs (maar €75,-). Naast het bijwonen van de acht sessies wordt van je verwacht dat je de stof onder de knie krijgt met wekelijkse zelfstudie.
De cursus zal verzorgd worden door DBK, Masters in Online Business. Met hun ervaring en voorbeelden uit de praktijk zullen ze er voor zorgen dat iedereen zijn kennis over online business verbreedt en vol vertrouwen de Google examens kan afleggen. Klik hier om je in te schrijven!

De cursus wordt op de volgende data/tijden gegeven:

Donderdag 16 november van 19:00 tot 22:00 uur. 5415.0042
Maandag 20 november van 19:00 tot 22:00 uur. 5415.0032
Donderdag 23 november van 19:00 tot 22:00 uur. 5415.0042
Maandag 27 november van 19:00 tot 22:00 uur. 5415.0032
Donderdag 30 november van 19:00 tot 22:00 uur. 5415.0042
Maandag 4 december van 19:00 tot 22:00 uur. 5415.0032
Maandag 11 december van 19:00 tot 22:00 uur. 5415.0032
Maandag 18 december van 19:00 tot 22:00 uur. 5415.0032

 

Programma cursus

DBK zal gedurende 8 sessies de deelnemende studenten meenemen in de wereld van Online Business. De volgende onderwerpen zullen tijdens het traject behandeld worden:

Les 1:             Omgekeerde ROI, Fact Based marketing  + Online Business intro
Les 2:             Google Analytics theorie & Google Tag Manager theorie
Les 3:             Google Analytics theorie + praktijk
Les 4:             Analytics examen bespreken + introductie Google Adwords
Les 5:             Google Adwords theorie
Les 6:             Google Adwords theorie
Les 7:             Adwords examen bespreken; SEO theorie + E-mail marketing; 
Les 8:             Conversie optimalisatie + werkwijze DBK +  afronding Online Business Course;

De examens maak je buiten de lessen. Tijdens de cursusavonden zullen examenvragen besproken worden om zo goed voorbereid het examen te gaan maken. 

Meer informatie volgt.

Wat kun je na afloop?

Je weet onder andere hoe je jouw persoonlijk toebedeelde website op het gebied van SEO kan analyseren. Je hebt Analytics ingericht en geïnterpreteerd, zodat je weet welke online campagnes succes hebben en welke niet. Daarnaast kom je in aanraking met de #1 marketingtool van elke online marketing expert: Google Tag Manager. Verder heb je een Adwords campagne inclusief Remarketing ingericht.

Je leert dus alle belangrijke facetten van internetmarketing, wat in deze tijd in bijna elke functie in het bedrijfsleven een pré is!

Cursus R - Blok 3

In samenwerking met een externe partij zal de MARUG dit jaar een R cursus organiseren. Deze cursus zal in het Engels worden gegeven. Tijdens de cursus introduceren we jou in R en nemen we je direct mee door alle stappen die nodig zijn om van ruwe data naar een (voorspel)model te gaan.

De cursus zal bestaan uit 5 modules, waarbij het de bedoeling is dat je de eerste module thuis afrondt. Aan het einde van de rit heb je je analysemogelijkheden verbreed, heb je direct toepasbare kennis en ben je in staat je eigen model te bouwen. Ook zal je naar huis gaan met een officieel certificaat.

Module 1
De eerste module is een introductie in de taal R. Je zal kennismaken met de fundamenten van deze statistische taal van modelleren. Je leert wat vectors, data frames en matrices zijn hoe je om moet gaan met factors. Verder zal je je bezighouden met basis summary statistics en leer je enkele grafieken bouwen.

Module 2
We starten deze les met een introductie in Rstudio. We laten je zien hoe je projecten opstelt en hoe je pakketten  installeert. We gaan data laden, verkennen en subsets aanmaken, ook leren we meer grafieken te maken.

Module 3
In deze module gaan we het hebben over data types en leer je hoe je numerieke waarden behandelt die eigenlijk categoriek zijn. Ook zullen we bespreken hoe je omgaat met missing values, wat de apply-function doet in data frames, ten slotte gaan we nieuwe variabelen creëren door het gebruik van if-then-else statements, berekeningen en transformaties.  

Module 4
Deze module focust zich op de data voorbereidende stappen die nodig zijn voor modelleren, ook gaan we dieper in op de behandeling van outliers. We zullen imputation methods bespreken voor missing values van verschillende typen variabelen. Ten slotte, zullen we ons focussen op correlations, corerlation plots en correlated predictor variables (multicollinearity).

Module 5
Nu je hebt geleerd om gegevens te verwerken is het tijd om te beginnen met modelleren. We beginnen met het bouwen van een decision tree, dit is erg makkelijk om te doen en geeft je veel inzicht in patronen in data. Ook gaan we een logistische regressie bouwen en laten we je zien hoe je praktisch ieder model kunt bouwen dat je wilt. Uiteraard kan model evaluatie niet achterwege blijven, daarom zullen we classification tabels en AUC bespreken en zullen we enkele plots genereren.

Meer informatie volgt.

InDesign en Photoshop Cursus - Blok 4

Wil jij meer leren over Adobe Photoshop en InDesign? Dan is deze vierweekse cursus iets voor jou! De cursus is georganiseerd in samenwerking met een externe partij, gecertificeerd in opleidingen en cursussen. Het is het Engels en zal plaatsvinden op het Zernike. Wil jij graag leren hoe je dingen ontwerpt in Photoshop en InDesign, en hier een echte pro in worden?

Tijdens deze workshop zal je over de volgende facetten leren:

Les1 : InDesign: Je begint met het leren van de basisbeginselen van drukwerk en online design in InDesign. Vervolgens ga je zelf aan de slag gaat met het opmaken van een poster met tekst, afbeeldingen en tekstvlakken

Les 2: InDesign: Soms wil je meerdere pagina’s maken voor bijvoorbeeld een brochure of een programmaboekje. Hoe maak je templates en hoe maak je verschillende kleurstijlen die je door je hele document doorvoert?

Les 3: InDesign/Photoshop: Wanneer je een pagina aan het samenstellen bent, moet je vaak aanpassingen doen aan een afbeelding. Tijdens deze les zul je leren hoe je deze aanpassingen kunt maken met Photoshop. Hoe krijg je een achtergrond weg? Hoe werk je met effecten? En hoe kun je oneffenheden wegwerken in afbeeldingen?

Les 4: Photoshop: Uiteindelijk ga je zelf een logo ontwerpen vanaf scratch. Hoe pak je dit aan en welke tools heb je hiervoor nodig? Ten slotte wordt een terugkoppeling gemaakt naar InDesign en kun je je logo plaatsen op je eigen poster, de kwaliteit aanpassen en een uiteindelijk ontwerp opleveren.

Meer informatie volgt.