MARUG Ereleden

De selecte groep MARUG Ereleden heeft zich gedurende langere tijd buitengewoon actief ingezet voor de MARUG en deze leden zijn stuk voor stuk bijzonder waardevol voor de vereniging. Deze leden zijn tijdens een (Halfjaarlijkse) Algemene Leden Vergadering aangesteld als bijzondere ereleden. Maak hier kennis met onze ereleden en lees meer over hun unieke waarde voor de MARUG. 

 

prof. dr. Peter Leeflang

De MARUG werd in 1981 opgericht op initiatief van professor Leeflang, emeritus hoogleraar bij de vakgroep Marketing aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB) van de Rijksuniversiteit Groningen. In 1974 heeft hij zijn PhD behaald aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam met onderzoek naar wiskundige modellen in marketing. Hij is sinds 1976 verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen als professor in marketing. Zonder professor Leeflang had de MARUG niet bestaan en hij is dan ook de grondlegger van het hedendaagse succes van de vereniging. Hij is gedurende het hele bestaan van de MARUG betrokken gebleven en is jaarlijks op het podium van de MARUG Marketing Conference verschenen voor het uitreiken van de Leeflang Scriptieprijs. 

dr. Karel Jan Alsem

Karel Jan Alsem is sinds hij zijn PhD in Marketing in 1991 heeft behaald werkzaam als professor in marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. Naast zijn werkzaamheden aan de universiteit heeft hij een eigen bedrijf opgericht, AlsemStrategie. Met dit bedrijf geeft hij organisaties advies en organiseert hij Marketing Masterclasses voor gezondheidsorganisaties. Ook is hij als docent verbonden aan de Hanzehogeschool Groningen. Hij is een erg waardevol lid van de MARUG en heeft de vereniging vaak van advies en hulp voorzien. Onlangs heeft hij zijn waardevolle kennis nog ingezet bij een van de vele evenementen die de MARUG organiseert en was hij dagvoorzitter van een van de MSc Marketing evenementen. 

dr. Janny Hoekstra

Janny Hoekstra is sinds 1994 professor in marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ze geeft les in de MSc Marketing en is universitair hoofddocent aan de RUG. Ook heeft ze een aantal jaren les gegeven in marketing aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Naast haar werk als docent doet ze veel marketinggerelateerd onderzoek en is ze voorzitter van de Stichting Marketing Support Group Groningen. Ze heeft in de afgelopen jaren veel betekend voor de MARUG en is nog steeds actief betrokken bij de vereniging. 

dr. Liane Voerman

Liane Voerman is het jongste erelid van de MARUG. Als programmacoördinator van de MSc Marketing en als docent van verschillende marketingvakken in zowel de bachelor als de master is ze iemand met buitengewone kennis van marketing. Naast haar werkzaamheden in de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB) heeft ze zich door de jaren heen fanatiek ingezet voor de MARUG en de vereniging veel eer bewezen. Ze heeft de vereniging op vele vlakken vooruit geholpen en is met haar enthousiasme altijd benaderbaar.