Wat houdt een bestuursjaar in || Wat heb je aan het einde van de rit || Solliciteren || Functies

Wat houdt een bestuursjaar in?

Het MARUG bestuur is een team van zes studenten dat een jaar lang full time aan het roer staat van een studievereniging met meer dan 1500 leden. De MARUG is een dynamische vereniging en probeert altijd voorop te lopen en mee te gaan in de laatste ontwikkelingen waardoor je in een bestuursjaar erg veel kunt bereiken. Naast het besturen van de vereniging begeleid je de commissies van de MARUG die hun eigen evenementen zo goed mogelijk proberen neer te zetten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het MARUG Marketing Conference, de Recruitment Days en de International Marketing Experience. Tevens zal je op beleidsmatig en strategisch niveau nadenken over de voortgang van de vereniging en zal je continu bezig zijn de vereniging verder te professionaliseren. Ook onderhoud je de contacten met de verschillende faculteiten, de actieve leden, (oud-) leden, bedrijven en andere verenigingen. Natuurlijk krijg je voor al deze inspanningen een financiële vergoeding, in de vorm van een bestuursbeurs. Daarnaast is het vanaf het academisch jaar 2017-2018 mogelijk om collegegeldvrij te besturen, met behoud van inschrijving, lening, en OV.

Wat heb je aan het einde van de rit?

Een jaar MARUG bestuur kent vele leermomenten. Naast dat je leert van het uitvoeren van je functie en het werken binnen een team, leer je ook veel medestudenten kennen en heb je regelmatig contact met bedrijven. Je bent natuurlijk niet alleen professioneel bezig, er komen ook veel evenementen, borrels en feesten bij kijken. Dit alles maakt je MARUG bestuursjaar tot het mooiste jaar van je studietijd en onvergetelijk! Het bestuursjaar draait echt om enthousiasme, professionaliteit en creativiteit. 

Solliciteren?

Heb je interesse in een bestuursfunctie bij de MARUG of wil je gewoon wat meer informatie? Neem dan contact op met Britt!. Voor meer functiespecifieke informatie is het natuurlijk ook mogelijk om een afspraak te maken met de betreffende functionaris van het huidige bestuur (zie ook de telefoonnummers hieronder). Het werven van nieuwe bestuursleden vindt jaarlijks plaats in februari en maart. De deadline voor voorzitter van het MARUG bestuur 2018-2019 is al verstreken. Voor de overige functies is de sollicitatiedeadline 14 maart 2018. Om te solliciteren mail je een motivatiebrief met daarin de twee functies die je voorkeur genieten en je cv naar intern@marug.nl. De sollicitatiegesprekken zullen kort na het ontvangen van je motivatie plaatsvinden.

Functies

Bij het MARUG Bestuur kan je voor de volgende functies solliciteren:

 

Voorzitter

Als voorzitter ben je naast het gezicht van de MARUG bezig met het coördineren van de vereniging en het waarborgen van het geschreven beleid. Ook onderhoud je het contact met de externe partijen waar de MARUG mee te maken heeft, zoals de universiteit, de vakgroep marketing, oud-MARUG voorzitters, andere studieverenigingen en natuurlijk alle (actieve) MARUG-leden. Daarnaast bekleed je ook een functie binnen het landelijke bestuur (Marketing Associatie Nederland), waar ook de voorzitters uit Amsterdam, Rotterdam, Tilburg en Maastricht deel van uitmaken. Net als alle functies binnen het bestuur ben je ook van een aantal MARUG-commissies de Raad van Toezicht. wat inhoudt dat je de commissies begeleid in het organiseren van hun evenement. Ten slotte zorg je natuurlijk voor een goede sfeer binnen het bestuur en de rest van de vereniging. Beschik jij over leiderschapskwaliteiten en lijkt een zeer diverse functie met veel verantwoordelijkheid jou een mooie uitdaging? Solliciteer dan nu voor de functie voorzitter! 

Wil je meer weten over deze functie, aarzel dan niet en neem contact op met Nienke Kroes (06-81269249​ & voorzitter@marug.nl)

Secretaris

Als secretaris heb je als voornaamste verantwoordelijkheid de externe communicatie, het ledenbestand en het alumninetwerk van de vereniging. Je leert intensief te werken met het CRM systeem en de website van de MARUG en verstuurt alle mailings naar leden zoals de maandelijkse nieuwsbrief en direct mailings van bedrijven. Ook houd je je bezig met de (lange termijn) planning van de MARUG. Doordat veel contact via jou gaat ben je altijd op de hoogte wat er speelt binnen de vereniging. Je bent hierdoor een belangrijke schakel binnen je bestuur en werkt met iedereen binnen het bestuur nauw samen. Hierdoor is je takenpakket als secretaris erg divers en zullen er ook vaak nieuwe projecten op je pad komen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het grote alumni netwerk die de MARUG kent. Dankzij dit netwerk die jij onderhoudt, komt de MARUG bijvoorbeeld aan contacten voor sprekers en mogelijke nieuwe partners. Ten slotte ben je als secretaris verantwoordelijk voor de organisatie van de MARUG Dublin Inhousetour. Ben jij veelzijdig, communicatief vaardig en houd jij graag het overzicht? Dan is dit iets voor jou!

Wil je meer weten over deze functie, aarzel dan niet en neem contact op met Roelof Takens (06-52108692 & secretaris@marug.nl)

Penningmeester

Als penningmeester draag je de verantwoordelijkheid voor de volledige financiële administratie en het financiële beleid. Je stelt de begrotingen op en maakt de halfjaarlijkse- en jaarlijkse afrekening. Hierover leg je verantwoording af aan de Kascommissie en de Algemene Leden Vergadering. Daarnaast stuur je alle penningmeesters van de commissies aan en ben je de raad van toezicht van de MARUG Conference en de International Marketing Experience. Ten slotte ben je verantwoordelijk voor een aantal beleidsmatige zaken waaronder het plannen van grote uitgaven. In de praktijk betekent dit dat de penningmeester bij elke grote beslissing een belangrijke stem heeft en een centrale functie binnen het bestuur bekleedt. Penningmeester is daarmee een erg diverse en uitdagende functie!

Wil je meer weten over deze functie, aarzel dan niet en neem contact op met Robin Schoonveld (06-53854448 & penningmeester@marug.nl).

Externe Betrekkingen

Als functionaris Externe Betrekkingen ben je de link tussen de MARUG als vereniging en het bedrijfsleven. Je bent verantwoordelijk voor alle acquisitie voor de MARUG in het algemeen en deels voor commissies. Daarnaast organiseer je bedrijfsbezoeken, recruitmentevenementen en inhousedagen. Ben jij commercieel ingesteld en wil jij Business Nederland beter leren kennen? Solliciteer dan voor de functie Extern!

Wil je meer weten over deze functie, aarzel dan niet en neem contact op met Freek van Haarlem (06-10227298 & extern@marug.nl).

Interne Betrekkingen

Als Interne Betrekkingen ben je verantwoordelijk voor de werving en selectie van alle commissies en besturen bij de MARUG. Je probeert  door de diverse wervingsacties en intakegesprekken studenten enthousiast te maken voor de verschillende commmissies. Vervolgens neem je per commissie de sollicitatiegesprekken af en ben je eindverantwoordelijke voor de te vormen commissie. Bij deze functie is enthousiasme een belangrijke factor. Vind je het leuk om organisatorische met sociale aspecten te combineren en daarbij veel mensenkennis op te doen? Dan is dit de functie die bij jou past!

Wil je meer weten over deze functie, aarzel dan niet en neem contact op met Britt Piket (06-17363460 & intern@marug.nl)

PR & Promotie

Binnen de functie van PR & Promotie ben jij verantwoordelijk voor het beeld dat de vereniging naar buiten toe uitdraagt. Je bent verantwoordelijk voor de ledengroei en voor alle mogelijke online én offline communicatie naar buiten. Hiertoe maak je aan het begin van het jaar een specifiek promotieplan. Door middel van posters, flyers, foldermateriaal en andere promotiemiddelen zet je de MARUG op de kaart bij de student. Tevens ben jij verantwoordelijk voor alle social media, en ben je raad van toezicht van het MediaTeam en de Promotie en Activiteiten Commissie. Dus heb jij een creatief brein, oog voor communicatie en denk jij graag ‘out of the box’? Solliciteer dan voor de functie van PR & Promotie!

Wil je meer weten over deze functie, aarzel dan niet en neem contact op met Annejet van der Vegte (06-14422207 & pr@marug.nl)